Ein paar Regeln

heise.de: Raymond hat jedenfalls schon mal sechs goldene Regeln zusammengestellt, von denen sicher beide Seiten bei der GUI-Programmierung profitieren könnten. Etwa: „Wenn der Nutzer einen Blick ins Handbuch werfen muss, ist das Design der Oberfläche misslungen.“ [weiter lesen]
Ich hatte bisher eigentlich noch nie wirklich Probleme im Zusammenhang mit CUPS – im Gegenteil das Programm ist ein echter Selbstläufer im Gegensatz zu LPD. Egal, jedenfalls hab ich hier mal die restlichen Regeln:
So, if you are out there writing GUI apps for Linux or BSD or whatever, here are some questions you need to be asking yourself:

  1. What does my software look like to a non-technical user who has never seen it before?
  2. Is there any screen in my GUI that is a dead end, without giving guidance further into the system?
  3. The requirement that end-users read documentation is a sign of UI design failure. Is my UI design a failure?
  4. For technical tasks that do require documentation, do they fail to mention critical defaults?
  5. Does my project welcome and respond to usability feedback from non-expert users?
  6. And, most importantly of all…do I allow my users the precious luxury of ignorance?

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